Saturday, October 10, 2009

Chip og Chap

De seneste par uger har jeg fået en ny forståelse for hvordan Disney fandt på figurerne Chip og Chap. Jeg har ellers altid synes at egern var meget nuttetede med deres buskede haler, men den tid er slut nu. Det vrimler med egern herovre...
Da jeg for lidt tid siden tænkte, at jeg måtte have et billede af et dyr gik jeg såmænd bare udenfor og vupti sad der lige en og ventede på at komme med på bloggen... Så mange er der!!
Her kommer problemet:
Det er måske nok lidt svært at se, men de graver i min jord! Muligvis leder de efter nødder, men jeg har altså ikke gemt nødder i jorden, så nu synes jeg godt de kunne stoppe. Og så spiser de de nye blomster-skud... Og vupti var de ikke nuttede mere! Her er endnu et eksempel på dyrenes anti-nuttethed:

Nu er der jo ikke mig der har ansvaret for græsplænen, men der kommer en flink mand et par gange om ugen og ligger nyt græs på det græs de har gravet op.

Efterhånden følte jeg mig som Mickey Mouse og jeg besluttede at gøre noget ved sagen. Jeg søgte lidt rundt på nettet og fandt et råd der går på at drysse chili ud på planterne, det kan de små dyr ikke li' og så kan de lære det håbede jeg... Men de har åbenbart ikke lært det for i morges havde de igen været i planterne. Som uerfaren havekvinde spørger jeg nu derfor der store internet, hvad gør man når man har jordegern i planterne?

No comments:

Post a Comment