Saturday, May 9, 2009

I'm going to Miami, bienvenido a Miami!

For en uge siden satte jeg mig på et fly og fløj tværs over kontinentet på weekend-tur til Miami. Det lyder godt når jeg skriver det, sådan lidt jet-set agtigt! Jeg skulle over og mødes med Anne, Carsten og Kaya. Carsten skulle en til konference om øjne og vi andre skulle bare hygge os, og det gjorde vi så!! Sidste gang jeg så Kaya kunne hun sige "mor", "bog" og andre korte ord, men denne gang kunne man faktisk snakke med hende, fascinerende som hun er blevet et rigtigt lille menneske.
Vi boede nord for Miami i en lejlighed på 16. sal, Carsten havde fundet på nettet. Som I kan se var det tæt på stranden og første dag brugte vi mest på at smøre os ind i solcreme, finde et supermaked, besøge stranden og besøge poolen. Det gik hurtigt op for mig at det tager lidt længere tid at komme ud af døren når man skal have en to-årig med end når man bare tager sin hat på og går. Dagen efter var ambitions-niveauet dog sat lidt op og vi besluttede at udforske den rige forstad mod nord "Palm Beach", så afsti afsted det gik i den lille bus Anne og Carsten havde lejet til lejligheden:Hvis der er en læser der tænker er hende Anne ikke blevet lidt tyk, så er det korrekt observeret, inden længe forventes der en Kaya (eller Kayo) den anden af Holbæk. Vi fandt hurtigt ud af at det med at folk fra Palm Beach har mange penge er en underdrivelse, jeg har aldrig set så mange mansions og yachter samlet på et sted og jeg har ellers været en tur i Beverly hills. Vores første stop var fx denne tilfældige lystbådehavn:
Vi prøvede mere eller mindre desperat at finde en sugar-daddy der ville give os en tur i hans yacth og tage os ud til en frokost med en masse champagne, men der var desværre ingen held, så vi måtte bare gå rundt og drømme os til en sejltur.
Efter et stop ved lystbådehavnen gik turen til stranden, og vi var heldige at finde en strand der ikke var privat, tror det meste af kysten er privat strand til de kæmpe store mansions.

Det med strande det kan de bare på Floridas sydspids! Kaya var lidt bekymret over vandet til at starte med, men efter et stykke tid var hun slet ikke til at få op igen, men der var ingen vej udenom for det er altså lidt tungt at bære rundt på en to-årig og hoppe over bølger samtidigt i længere tid ad gangen.
Derefter gik turen tilbage til Fort lauderdale med sang fra bagsædet "tinky vinky, dipsy, laa laa og po" "teletubbies, teletubbies", den er meget let at få på hjernen den sang, så jeg går stadigt og nynner den engang i mellem.
Fort lauderdale by minder mest om en blanding af Fuengirola og Kos, besynderligt sted! Omgivet af underlige mennesker fik Kaya og jeg os en svingom på promenaden, der var noget live, musik på den anden side af gaden...
Efter en lang dag med de andre øjne-nørder fik vi også følgeskab af Carsten, men han var nu ikke helt så frisk en danser som os andre:
Og det var så den dag....
Næste dag drog vi på nye eventyr, denne gang en tur til South-beach Miami for at se på pastel-farvede huse og ligge på stranden: Og vi fik set mange pastel-farver, det var faktisk ca. som jeg havde forestille mig det, en slags 60'erne møder 80'erne på stranden. Stranden var som forventet utrolig flot og vejret var upåklageligt, så da vi kørte fra Miami beach direkte til lufthavnen var jeg godt gnaven over allerede at skulle tilbage på arbejdet, og jeg går faktisk stadigt og surmuler lidt over det... I får lige et par billeder af Miami beach til at slutte af på:
Nårrhhhh....

No comments:

Post a Comment