Saturday, September 27, 2008

"Surprise"

I går forlod jeg for en stund forstadslivet og drog mod San Francisco. Årsagen var at jeg skulle til surprise-party for Marie. Hun tager tilbage til Danmark efter at have været her ca. et år og hendes venner fra San Francisco havde arrangeret et surprise party for hende. Det viste sig dog at den dag de havde planlagt surprisen, var samme dag vi havde aftalt at Marie skulle komme til Stanford og besøge os. Ved hjælp af vores allesammens elskede facebook fik de kontakt til mig og jeg fik aflyst med Marie, i mellemtiden havde der dog været så meget forvirring at Richard (Maries kæreste) måtte sige til hende at hun blev nødt til at blive i byen i stedet for at tage til Stanford, så surprisen var ikke så stor.
Arrangementet gik ud på at vi skulle mødes i en bowlinghal og bowle et par timer imens vi spiste pizza og hyggede os. Jeg blev flere gange spurgt om det var første gang jeg bowlede, så I kan nok gætte at jeg ikke er den bedste bowler i verden, men det lykkedes mig dog en enkelt gang at lave en strike, og det ser sådan her ud:
Bemærk venligst hvor frækt det er når man kombinerer en festlig kjole med en hvid sok i en flot bowling-sko! Jeg fortrød sammen med Marie, der måske heller ikke kan skrive bowling på som hendes største talent (undskyld Marie), flere gange at vi ikke havde fundet på en historie om at vi ikke har bowling i Danmark og det faktisk var den første gang vi prøvede det.

Efter en brav indsats på bowlingbanen drog vi ud for at få os en drink, vi endte et meget festligt sted, utroligt hvad lidt tyl og en laser kan gøre:

Desværre er de offentlige transportmidler fra San Francisco til Palo Alto noget begrænsede, så jeg måtte hoppe på det sidste tog sydpå omkring kl 12. I dag har vi så haft besøg af Marie og Richard, og Marie kunne berette at hun var rendt ind en bowling skade, så hun vender nok ikke tilbage til bowlingbanen straks hun kommer til Danmark.

5 comments:

  1. "Vi har ikke bowling i Danmark". Så havde I tænkt jer bare at hive alle os andre med i faldet??! Jeg er rystet. Fin blog, i øvrigt.

    ReplyDelete
  2. Det ville jo kun komme dig til gode... I det tilfælde at du er rigtigt god til bowling så ville du jo bare være ham den amazing dansker der uden træning spillede som en drøm!

    ReplyDelete
  3. Nu er jeg ekstra ærgelig over at jeg ikke er god til bowling.

    ReplyDelete
  4. "sådan-ser-Rie-ud-når-hun-har-lavet-en-strike" - det billede vil gå over i historien.

    ReplyDelete
  5. Ja, gæt hvem der har taget det historiske snapshot!

    Vil gerne også påpege, at jeg efter en coaching session med Andrea, som simpelthen på et tidspunkt har været på et bowling hold, vandt en runde (mistænker dog lidt Jon & Andrea for ikke at have gjort sig rigtigt umage).

    Skøn blog Rie (er vild med det med Bev)! Keep op the good work!

    ReplyDelete