Thursday, February 18, 2010

En tur på stranden i februar

Jeg havde næsten glemt hvor dejligt det var at læse en bog i solen imens man hører havets brusen, men det skulle vise sig at det stadigt er rart. I går tog jeg på udflugt til Santa Cruz, vejrudsigten sagde solskin og 22 grader, så jeg tænkte at det var en god dag at tage på stranden. Der er faktisk ikke så langt derned bare en 55 min køretur.

Det var faktisk varmere dernede end jeg lige havde regnet med og jeg måtte da også smide strømpebuksen for at få lidt solen på benene.

Jeg var ude og føle lidt på stillehavet, men det var dog ikke så varmt at jeg følte stor fortrydelse over ikke at have taget badetøjet med... Tilgengæld havde jeg taget en bog med, så jeg fik mig en hviler på stranden med en bog i hånden, det er nu en rar form for arbejdsløshed.

Jeg fik også set lidt på dyrelivet i Santa Cruz, just havde jeg købt mig en iskage ude på molen da jeg hørte en høj uuuhhhaaahhh-agtig lyd. Men nu er jeg jo heldigvis BIOkemiker, et studie hvor man lærer utroligt meget om dyr, så jeg genkendte straks lyden af søløve. Og ganske rigtigt da jeg kiggede ned i vandet svømmede tre søløver rundt og lavede en skrækkelig larm.

Og for at det ikke skulle være nok så jeg endnu et dyr da jeg gik en tur rundt om molen. Der på gelænderet sad en pelikan, hvor heldig har man lov at være.
Med røde kinder, brune arme og mættet af iskage og oplevelser drog jeg tilbage mod the bay-area hen af eftermiddagen.

1 comment: