Sunday, October 26, 2008

Blomsten af amerikas ungdom på tur...

I torsdags var det som bekendt min fødselsdag (tak for alle hilsnerne!). Det havde jeg i år besluttet at fejre ved at tage på retreat med mit lab. Det er et arrangement der er hvert år, hvor hele den afdeling mit lab. hører til, tager på et par dages tur og fortæller hinanden hvad de sådan går og laver. I år gik turen til Monterey, der ligger 1,5 time syd for Palo Alto ude ved vandet. Vi ankom sent fredag, men nåede da lige at høre et par foredrag fra et lab. der tog fine billeder af hjernen, det var sådan ca. hvad jeg fik ud af de foredrag! Afdelingen mit lab. hører til hedder Molecular and Cellular Physiology, og da jeg for længst har fortrængt så godt som alt jeg har lært om physiologi så havde jeg en del problemer med at følge med i mange af foredragene. Aftenen sluttede af med bonfire on the beach og der blev pænt pakket sammen kl 10, så var det nok sjov for den aften!

Fredag formiddag nød vi lidt flere foredrag, hvorefter eftermiddagen var fri til leg. Jeg brugte den sammen med tre andre fra mit lab., med at se lidt på hvad Monterey og omeng har at byde på. Vi startede på en tur på det meget berømte akvarium de har i Monterey. Jeg har godt nok lige været der for fire uger siden med Kris' studie, men jeg kan bare ikke få nok af fisk, plus denne gang huskede jeg mit kamera:
Det viste sig at det er utroligt svært at tage et billede af en haj eller en fisk der svømmer afsted, de bevæger sig simpelthen for hurtigt.

Men så kan jeg da fortælle at der var hammerhajer, små fisk, store fisk, store hajer, små hajer,blæksprutter og meget andet. Jeg fandt da også ud af at bruge videofunktionen på mit kamera, nu bliver det spændende om jeg kan få det til at virke på bloggen:

I det hele taget et rigtigt flot akvarium må jeg sige, men nu er jeg måske også nem at imponere eftersom jeg ikke har været på et akvarium siden jeg var barn.
Vi fik også lige kørt en tur ned af den berømte 17-miles drive der går fra Monterey til Carmel, det er nu er utrolig fin tur, også selvom man har kørt den nogen gange efterhånden.

Lørdag aften sluttede af med en Halloween-fest, hvor det var meningen de forskellige lab. skulle være klædt ud i temaer... Desværre var mit kamera på det tidspunkt løbet tør for strøm, så jeg har desværre ikke billeder af professorer klædt ud som Sarah Palin og John McCain eller et lab. klædt ud som de syv små dværge med deres mandlige professor klædt ud som snehvide. Der er nu noget facinerende over at en samling, af hvad man må antage er meget kloge mennesker, kan opføre sig så fjollet når de får lidt alkohol indenbords.

3 comments:

  1. Eeelsker din blog skattemus, og kan berette at du godt kan finde ud af at lægge video på din blog, så det må du gøre noget mere!! Pia

    ReplyDelete
  2. Så du hvordan det stod til med havuhyret som Tues far havde nedlagt, eller var det måske svømmet væk igen?
    Agnete

    ReplyDelete
  3. Jeg tror ikke jeg har hørt historien om havuhyret, men jeg kan da berette at vi ikke så et eneste havuhyre, tilgengæld så vi flere sæler...

    ReplyDelete