Tuesday, October 28, 2008

At slå katten af tønde på amerikansk

I et forsøg på at integrere mig bedre i et amerikanske samfund deltog jeg i søndags i "Pumpkin Carving" med vores naboer. Kris mente ikke det var en aktivitet for ham, så jeg tog alene afsted for at møde nye mennesker og skære lidt i et græskar.
Det bedste ved arrangementet var at der var en masse slik, og jeg eeeelsker slik. Halloween er Amerikas svar på fastelavn, hvor alle børnene klæder sig ud og går rundt til forskellige huse og siger "trick or treat", det er så meningen at man skal give børnene slik og hvis man ikke gør det laver de et "trick". Jeg har fået forklaret at børn, eller måske mere teenagere, kan finde på at dekorere din have med toiletpapir for rigtigt at drille... uh. En skøn måde at lære de unge mennesker at afpresning leder til slik.
Sådan ud fra fri fantasi skar jeg et lille mønster i græskaret:

Kan I se hvad det ligner? Måske hjælper det her:
Så siger jeg ikke mere! Ok, det er ikke helt sandt at jeg bare selv fandt på mønstret, for vi fik faktisk forskellige mønstre at vælge imellem, men er nu alligevel meget godt tilfreds med resultatet. Nu står græskaret ude foran vores dør og venter på der kommer nogle børn forbi. Der bor ikke så mange børn i vores område så der er nok desværre ikke udsigt til at få udklædte børn på besøg fredag, men jeg håber stadigt og jeg skal da nok have slik klar... Det værste der kan ske er vel at vi selv må spise det.

5 comments:

  1. Er det en quiz? Jeg gætter "skelethoved"....

    ReplyDelete
  2. Godt gættet, det var forhåbentligt ikke alt for svært :-)

    ReplyDelete
  3. Prof. Og elegant at du i samme billede får introduceret den dug du købte på Haight St. Lever den op til de tårnhøje forventninger?

    ReplyDelete
  4. Forventningerne var vist mest at den skulle skjule det utroligt grimme bord, og det må jeg sige at den klarer helt perfekt. Har endnu ikke fået prøvet den ternede dug, men tror snart jeg springer ud i det...

    ReplyDelete
  5. Synes det ligner Krille....håret passer :-)

    ReplyDelete