Sunday, October 12, 2008

Uh sport er det ikke dejligt

Nu har jeg jo altid været en stor sportsfan, der er snart ikke den sport jeg ikke går voldsomt op i. Trods det har jeg aldrig været til en amerikansk fordboldkamp, men nu jeg befinder mig i guds eget land var der en gylden mulighed. Så afsted drog vi for at se Stanfords fodboldhold spille mod Arizona University.
Stanford er de røde og hvide, også kaldet the Cardinals. Her er de ved at komme bagud da Arizona Univerity er lige ved at få touch-down.
Stanford er jo en skole der prøver at være det bedste til alt, så derfor har de selvfølgeligt også nogle ret imponerende sportfolk tilknyttet, faktisk havde de hele 47 atleter med til de olympiske lege i Beijing, og de kom hjem med 25 medaljer!! Det er vist mere end Danmark kan prale med... Men lige deres fodboldhold er faktisk ikke specielt gode, så vi gik ikke ind med de store forventninger og de kom da også hurtigt bagud.
I pausen blev vi underholdt af "The marching band" der stillede op i fjollede formationer og gjorde grin med Arizona:
Hvis der er nogen der har set American Pie, så er "The marching band" sådan ca. samme typer som i filmen. De spillede også undervejs i kampen fx når Stanford fik et touch-down.
Her ser vi Kris stå og studere spillet i sin røde trøje, som han havde taget på i dagens anledning:

Jeg nægtede at give min støtte til Stanford ved at iføre mig rødt tøj. Man kan jo ikke den ene dag holde med Berkeley og så den anden holde med Stanford, det er simpelthen for useriøst! Man hvad ved Kris om at være trofast overfor et enkelt hold...



Det var en dejlig dag i solen med hotdog og det hele, og da Stanford fik touch-down et minut før kampen sluttede endte det ovenikøbet med at de vandt. Jeg måtte da også op og stå og klappe lidt af fodboldspillerne, så måske er jeg også ved at blive en lille smule Stanford-fan.

3 comments:

  1. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er du vist (ligesom mig) mest football fan når solen skinner og øllerne er kolde. Det går simpelthen for langsomt med det spil- de skal jo heeeele tiden holde pause. Tøsedrenge.

    ReplyDelete
  2. Det værste var at det ikke var til at opdrive en kold fadøl på det stadion!! Typisk.

    ReplyDelete
  3. Nej, det ville jo være forfærdeligt hvis de små undergrads skulle få adgang til alkoholiske væsker. Så er der nok bedre hvis I allesammen nyder en cola.

    ReplyDelete