Sunday, October 19, 2008

Tænk at man kan savne 150S!!

Hvis I har fulgt lidt med i valgkampen herovre, ved I nok at der er en del fokus på miljø. Selvfølgeligt ikke i forhold til finanskrisen, men dog alligevel. USA vil gerne være uafhængig af mellemøsten og dermed selvforsynende med olie. Det kan de bliver ved enten at skære ned på deres forbrug, eller bore efter mere olie. Og her kommer så et forslag til hvordan de kan skære ned på forbruget, og samtidigt et surt opstød!
Vi bor omkring 40 minutter syd på San Francisco i bil, men vi har ikke nogen bil. Derfor har jeg nu prøvet ganske mange gange at tage toget fra Palo Alto til San Francicsco og det er en noget blandet oplevelse. Den anden dag da jeg tog turen med Agnete og Tue rejste vi sågar en tur frem i tiden:

I vidste nok godt at vi bor i en anden tidszone, men hvormange vidste at man kunne komme år frem i tiden bare ved at rejse til USA? Men når de har så dårligt styr på tiden er det jo heller ikke så mærkeligt at de har svært ved at få toget til at gå til tiden.

Problemet med at toget ikke altid går til tiden er nu ikke det største af problemerne. Her ser I fx et udklip af køreplanen for lørdag og søndag. Af det jeg har klippet fra kan man se at det sidste tog mod Palo Alto går kl 9 søndag aften og kl 12 lørdag. Så hvis politikerne ikke kan forstå hvorfor der er så meget "drink and drive" herovre så har jeg her svaret.
Og nu det altså ikke fordi vi bor på en strækning hvor der ikke bor andre mennesker. Det er det eneste tog der forbinder Stanford University og San Francisco for ikke at snakke om hele Silicon Valley og San Francisco, mit bud er at der på den strækning bor omkring 1,5 million mennesker. Da jeg tog toget med Agnete og Tue var der da også meget fyldt og DG måtte sidde ovenpå hinanden hele strækningen.

Jeg må sige at jeg savner den i sammenligning fremragende offentlige transport i Danmark, og må konstatere at vi hurtigst muligt skal skaffe os en bil.

No comments:

Post a Comment